Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Środowiskowy Dom Samopomocy w Rejowcu Fabrycznym Środowiskowy Dom Samopomocy w Rejowcu Fabrycznym

Roztocze

Utworzono dnia 22.06.2018
Czcionka:

Dnia 20.06.2018r. wyruszyliśmy  na dwudniową wycieczkę.  Postanowiliśmy  zwiedzać tereny łagodne, lesiste, mniej intensywne dlatego wybór padł na Roztocze i turystyczną miejscowość Susiec- Krasnobród .Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od Rezerwatu "Szumy na Tanwi" w okolicach  wsi Susiec.Szumy są to małe, malownicze wodospady zwane lokalnie szumami, szypotami, sopotami lub porohami. Ich historia sięga trzeciorzędu.
Szlak początkowo prowadził przez łąkę, dalej mijaliśmy   samotny, największy szum, potem kilka mniejszych i wreszcie składającą się z 24 progów serię wodospadów ciągnących się na przestrzeni 400 m i liczącej aż 24 progi.

Kolejnie ruszyliśmy do naszego ośrodka wypoczynkowego „ Pokoje u Lucyny w Krasnobrodzie gdzie zjedliśmy pyszny obiad i rozlokowaliśmy się w pokojach. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się nad zalew, plażowaliśmy i podziwialiśmy bogactwo fauny i flory Roztocza. Kolejnym punktem wycieczki były kamieniołomy i baszta widokowa, gdzie podziwialiśmy  piękną panoramę miasta. Na zakończenie pierwszego dnia mieliśmy zorganizowane ognisko.

Drugiego dnia odwiedziliśmy Sanktuarium Maryjne oraz Regionalne Muzeum Wsi Krasnobrodzkiej i ptaszarnię, a także  Kaplicę Objawień na Wodzie . Następnie udaliśmy się do  Parku Jurajskiego w Krasnobrodzie, gdzie przemiły  Pan przewodnik opowiadał nam ciekawostki z życia tych zwierząt i nie tylko. Przypiekające słońce nie przeszkadzało, aby najwytrwalsza grupa udała się jeszcze do Kapliczki Św. Rocha. I tak zakończył się czas pobytu w uroczym i pachnącym lasem Krasnobrodzie.